måndag 18 september 2017

Matsedel v 38

Äntligen börjar tempot att lugna ner sej lite. De senaste veckorna har varit galna och med förra veckans besked om eventuell tumör blev jag ju knappast mindre stressad...

Men i helgen har jag iaf hunnit ikapp med trädgården, nu är den höststädad och jag behöver inte tänka mer på det. Nu ska jag bara hinna ikapp inne också, det kanske löser sej till viss del nästa helg då vi eventuellt ska ha loppis och i bästa fall bli av med lite grejer.

Jag är inte stresstålig för fem öre! Jag går upp i vikt direkt och sover dåligt och då kommer värken som ett brev på posten (inte postnord dock...)  Stressiga perioder är det därför extra viktigt att veckomenyn är färdig och att det finns matlådor i frysen.

Här är veckans meny:

Måndag: Frittata med pasta och zucchini 11 SP
Tisdag: Somrig sallad med lax och sparris 4 SP
Onsdag: Kyckling i paprikasås 4 SP plus pasta
Torsdag: Fläskfilé med champinjoner 6 SP plus pasta
Fredag:  Grillade räkor med jordnötssås 13 SP för hela satsen
Lördag: Taco med hemmagjord tacokrydda
Söndag: Pasta Carbonara Oumph Style 6 SP plus pasta

Ha en riktigt fin vecka!
Imorrn har jag tid för ultraljud, håll tummar och tår för att allt är ok!


1 kommentar:

  1. Tack för ännu en inspirerande veckomatsedel! Tänker på dig och håller tummarna för dig imorgon!

    SvaraRadera

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: