måndag 14 augusti 2017

Matsedel v 33

Nu kör allt igång igen! Fram till nu har det varit en ganska tom almanacka sedan i slutet av maj. Nu är de närmaste veckorna fullpackade igen. På gott och ont. Jag tycker om när almanackan är tom så det finns gott om tid till sovmorgnar och långa frukostar, träning och hundpromenader. Så har det varit hela sommaren och det har resulterat i att jag nästan är på min målvikt igen.

Men nu är alltså sommarlugnet slut och redan på onsdag drar vi iväg till Finland på 100-årsjubileum. Sen rullar det på med Formex-mässan, galor och pressgrejer. Jättekul! Och jättejobbigt! Man ska ju inte bara glida runt och se glad ut, man ska även ta in information, ta bilder och sen skriva om det. För att klara det måste jag hålla mej i form, jag måste hinna träna! Så när allt annat skrivs in i almanackan skrivs även träningen in må - on - fr, det är mitt knep. Jag kanske inte alltid lyckas med mina tre träningar i veckan, men jag försöker! Planering är a och o för mej, det är så jag håller ihop.

Här är veckans matsedel:

Måndag: Pasta med spenat & fetaost 3 SP plus pasta
Tisdag: Krämig fiskgratäng med räkor fr 4 SP plus potatis
Onsdag: Parmesangratinerad kyckling 4 SP plus ris
Torsdag: Tacogryta 4 SP plus ris
Fredag: Smakrik räkgryta 4 SP plus ris
Lördag: Moussaka fr 5 SP
Söndag: Färsspett med raita 8 SP plus ris

Den här veckan vill jag särskilt lyfta fram fiskgratängen, tacogrytan och moussakan som passar perfekt till matlådan.

Ha en fin vecka och häng med oss till Finland via instagram @marlenerinda



1 kommentar:

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: