onsdag 14 juni 2017

Helan, Halvan och Smurfan

Helan, Halva och Smurfan
Igår var jag på pressträffen för Allsång på Skansen och idag var jag på pressträffen för Sommarpratarna i P1. I flera år har jag önskat Rickard Söderberg i bägge programmen, idag fick jag iaf igenom min önskan halvvägs - men jag fick en bonus också!

Som vanligt satt jag på första bänk, allra längst fram när Sommarpratarna skulle presenteras. Jag kände igen benen på den första sommarprataren, men kunde inte se resten... de där benen kunde bara tillhöra två personer, antingen var det Jonas Hallberg eller också var det Rickard Söderberg. Det är lixom bara de två som går runt i gulddojjor och shorts. Å det var Rickard! Så nu vet jag vad jag ska göra på midsommardagen - lyssna på hans sommarprogram såklart.

In action! Fotocred: Dogge
Å bara några minuter senare kom min sommarbonus. Då blev helt plötsligt Dogge presenterad! Jag har inte ens funderat på honom i ett sommarprogram, men saknade honom på Skansen igår... men varför inte! Han har en väldigt intressant historia att berätta! Dogge tog hand om min telefon en stund så nu jag 128 selfies på honom... och lite annat smått och gott. Han tog bla bilder på mej när jag jobbade och hur det ser ut från artisternas håll när vi fotografer ligger och krälar framför dem för att få en riktigt bra bild.

Här årets sommarvärdar. Vilka ska du lyssna på? Nytt för i år är att pod-versionen släpps redan kl 7 på morgonen, vilket jag tycker är jättebra! Jag har markerat vilka jag ska försöka komma ihåg:



JUNI
24 Rickard Söderberg, operasångare
25 Sarah Sjöström, simmare
26 Negra Efendić, journalist, författare
27 Douglas ”Dogge Doggelito" León, artist
28 Johan Hakelius, chefredaktör, författare
29 Madeleine Onne, dansare, balettchef
30 Ann-Helén Laestadius, författare

JULI
1 Per Gessle, musiker, sångare, låtskrivare
2 Harriet Andersson, skådespelare
3 Ulf Ekman, f.d. pastor, författare
4 Richard Tellström, måltidsforskare
5 Malin Persson Giolito, författare, jurist
6 Sherihan "Cherrie" Abdulle, sångerska
7 Lennart Käll, vd Svenska spel
8 Linda Boström Knausgard, författare
9 Janne Josefsson, journalist
10 Dagny Carlsson, bloggare
11 William Spetz, skådespelare
12 Angela Gui, doktorand
13 Birgitte Bonnesen, vd Swedbank
14 Johannes Anyuru, författare, poet
15 Tove "Tove Lo" Nilsson, sångerska
16 Anders Arborelius, biskop/kardinal
17 Linnéa Claeson, opinionsbildare
18 Johan von Schreeb, läkare
19 Tommy Ivarsson, Lyssnarnas Sommarvärd
20 Moa Herngren, författare, journalist
21 Johan Kuylenstierna, naturgeograf
22 Karin Laserow, inredare, kulturarbetare
23 Stig Björkman, filmregissör, författare
24 Malin Cederblad, skådespelare
25 Jerzy Sarnecki, professor kriminologi
26 Kalle Lind, författare, radiopratare
27 Evin Ahmad, skådespelare
28 Rune Andersson, företagsledare
29 Lisa Ekdahl, musiker, sångerska
30 Fredrik Backman, författare
31 Bahar Pars, skådespelare, regissör

AUGUSTI
1 Aron Andersson, föreläsare, äventyrare
2 Miriam Bryant, artist, låtskrivare
3 Jonna Bornemark, filosof
4 Jacob Mühlrad, kompositör
5 Sven Melander, skådespelare, journalist
6 Tarja Halonen, president
7 Barbro Ehnbom, företagsledare
8 Anders Göranzon, kommissarie
9 Roy Hodgson, fotbollstränare
10 Magda Gad, journalist
11 Robert Pettersson, artist, Takida
12 Gullan Bornemark, musiker
13 Lisa Langseth, dramatiker, regissör
14 Percy Nilsson, affärsman
15 Ann-Mari Begler, gd Försäkringskassan
16 Mats Persson, statsvetare
17 Tobias Forge, musiker, Ghost
18 Annakarin Nyberg, internetforskare
19 Ruben Östlund, regissör
20 Stina Ekblad, skådespelare

Det blir nog en bra sommar  :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: