måndag 24 april 2017

Matsedel v 17

Efter fantastiska dagar i Milano, packar jag om för att åka till Budapest. Maken ska jobba och jag ska bara upptäcka staden och mysa på egen hand. Jag älskar att resa och har inga problem att göra saker ensam. Dessutom har jag fått massor med tips från min ungerska granne på saker att göra  :-)

Italiens sol gjorde att jag piggnade till en hel del. Medicinen har nog också gjort sitt för jag känner hur livsandarna i mej börjar vakna efter många månader i dvala. Nu finns en ny energi och glädje som var länge sedan jag kände. Så nu tar jag nya tag med vikten efter att ha lagt på mej lite under vintern.

Här är veckans matsedel:

Måndag: Tomatsoppa 3 Sp för hela satsen
Tisdag: Pasta med laxsås 6 SP plus pasta
Onsdag: Kyckling med timjan och senapssås 6 SP plus ris
Torsdag: Kryddig lövbiffsgryta 5 SP plus ris
Fredag: Parmesangratinerad kyckling 5 SP plus ris
Lördag: Köttgryta 3 SP plus ris
Söndag: Vegetarisk moussaka fr 5 SP

Lövbiffsgrytan, köttgrytan och moussakan är suveräna matlådor - så gör lite extra och passa på att ladda frysen. Ha en fin vecka!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: