fredag 24 mars 2017

Vem vill du äta middag med?

Enligt Dafgårds trendspaning för lite sedan så vill Svenskarna helst äta middag med Leif GW Persson. Enligt spaningen ska de äta färdiglagad pizza från kyl- eller frysdisken. Men det finns fler spännande personer på listan...

Leif GW får 38 %, Alicia Wikander 15%, Drottningen 13% och Zlatan 11%, så ser en del av listan ut på personer vi vill äta middag med. Jag trodde nog att Zlatan skulle komma högre...  4 av 10 av svenskarna äter färdigrätter en gång i månaden eller oftare och då är pizzan populärast framför matpaj och soppa. OCH bland de som köper färdigrätter någon gång i veckan tränar 26% 3-4 ggr i veckan. Märks det att jag gillar statistik? Jag tycker sånt här är jätteintressant!

Med de här siffrorna i bakhuvet börjar jag fundera på vem jag själv skulle vilja äta middag med... ingen av de ovanstående lockar mej särskilt mycket faktiskt... Vem är jag nyfiken på och vill veta mer om? Prinsessan Sofia och Prins Daniel skulle vara kul, att få vet mer om hur det är att lägga om hela sitt liv för att passa in i kungafamiljen... eller kanske Lars Wallin... fast drömmen vore ju Denis Mukwege! Att få höra honom berätta om det han brinner för och hur man klarar att leva under hot så länge som han gjort. Fast jag kan ta en matbit med Mannerström också, det har jag ju gjort förr och han är jättemysig.

Vad vi skulle äta spelar mindre roll, det kan vara Mannerströms pajer eller precis vad som helst. Det är ju samvaron och samtalet som är viktigast. Å jag skulle faktiskt inte vilja äta med en så intressant person på en flaschig restaurang, då skulle säkert en massa människor bara komma och störa. Hemma, där man får vara ifred, låter bra.

Vem skulle ni vilja äta middag med och varför? Å vad skulle i äta och var?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: