fredag 17 februari 2017

Så lite gör så mycket!

Jag har känt hur energin varit på väg tillbaka de senaste dagarna och igår mådde jag så otroligt bra! Solen skiner äntligen och jag fryser inte! Tänk att sol och ljus gör så mycket!

Sedan i måndags har jag och pälsbollen varit ute på långa dagliga promenader och allt har verkligen känts toppen. Tror hundskrället känner detsamma faktiskt. Igår på promenaden fick han nåt slags lyckorus och sprang runt som en kalv på grönbete. Han gjorde krumsprång, skällde högt och var helt galen. Jag tror det är så en lycklig hund ser ut.

Jag själv fick ett ryck och började städa. Efter månader av noll energi började jag rensa bland krämer och skönhetsgrejer som slutade i en hel kasse till vår Kvinnojour här i Botkyrka. Trots dålig nattsömn har jag känt mej förvånansvärt pigg och tänkte storstäda badrummet medan ork finns. Så nu hoppas jag kunna fortsätta min rensning. Jag kom fram till att om jag börjar rensa nu, rejält alltså, så kanske jag är färdig när vi tänkt flytta om typ 12-13 år... det är värt ett försök!

Vårt hem är rejält eftersatt. Det blir lätt så när den som är tänkt att ta hand om hemmet inte orkar lyfta ett finger vissa dagar. Sedan innan jul är det bara det mesta nödvändiga som gjorts. Att varenda rum är rörigt är en underdrift... men med små steg kanske vi kan komma i ordning på ett ställe i taget. Det är tur att man inte bor med en pedant man, fast då hade ju han fått sköta städningen förstås. Nu är vi lika röriga bägge två så det är ok, även om jag gärna hade haft ett prydligt hem.

Men nu finns det alltså hopp. Solen skiner, jag har fått lite energi och allt känns så otroligt mycket bättre. Nu hoppas jag bara att snön man hotar med nästa vecka, ska hålla håll sej borta... tills dess njuuuuter både hunden och jag av solen som mycket vi bara kan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: