måndag 5 december 2016

Veckomatsedel v 49

Äntligen finns det lite mer tid i mitt liv igen! Efter en galen höst är det betydligt lugnare nu. Inte förrän i mitten av januari blir det galet igen. Så nu har jag kört en vecka av decemberutmaningen, två pass på Curves blev det och mängder med promenader, och det känns så bra!

Tvärtemot många andra så stramar jag upp mitt liv under advent, jul och nyår. Jag har ju tid nu! Jag sover tills jag vaknar av mej själv på morgonen, åker och tränar, går med hunden, äter en enkel lunch, skriver några timmar och myser massor med hunden! Så tycker jag om att ha det! Å nu har jag det så i flera veckor! Nästan iaf... ett och annat avbrott blir det, men inte så mycket.

Andra advent har vi klarat av, tredje står för dörren. Julpyntet hålls måttligt i år och julklapparna är ganska få. Igår slog jag in alla julklappar, det brukar vara färdigt mycket tidigare. Men allt känns toppen och jag är inte det minsta stressad! Fördelen med att ha vuxna barn är ju att många av de påtvingade aktiviteterna försvinner. Vi har inga avslutningar eller julfester som ska klaras av, allt det är numera över. Och det är jätteskönt!

Nu kör vi en vecka till, här är veckans mat, nu stramar vi åt Pointsen lite:

Måndag: Fylld aubergine 4 SP
Tisdag: Indiska räkor från 2 SP plus ris
Onsdag: Färsspett med raita 6 SP plus tillbehör
Torsdag: Filé i dragon- och senapssås 4 SP / 5 PP plus ris
Fredag: Örtfylld kyckling 4 SP plus ris
Lördag: Pasta med kräftor och pepparrot fr 9 SP
Söndag: Vegetarisk moussaka fr 5 SP / 5 PP

Adventsbonus: Grönkålschips 0 SP

Hoppas ni får en fantastisk vecka!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: