måndag 28 november 2016

Veckomatsedel v 48

Då går vi in i december! Idag startar jag dagen med en chokladprovning och sen en date med Danny Saucedo inför hans show på Börsen och avslutar med en återträff av vårt Gambia-gäng. En väldigt dålig mat-dag alltså... men imorrn - DÅ! Då ska jag ta en helkroppsbild och sen köra igång min decemberutmaning!

Min plan är alltså att, precis som förra året, träna tre pass i veckan på Curves, gå dagliga promenader med hunden och få mer vardagsmotion. Jag kommer att tänka på vad jag äter så gott det går, men jag kommer inte att fylla i checklistan eller räkna SP. Efter 12 år som normalviktig har jag en hyfsad koll på mitt intag och vet att det är helt ok. Iaf de dagar då jag inte har en massa provsmakningar...

Matsedeln underlättar och kommer att följas så gott det går. Då vet jag att det blir en bra blandning och lagom många SP. Jag vill ha en blandning av fisk, fågel, rött kött och vegetariskt och så hyfast låga SP det går i en komplett måltid. Våra brukar ligga runt 4-5 plus ev tillbehör som tex pasta.

Här är vår veckomeny:

Måndag: Aubergine- och zucchinilasagne 8 SP
Tisdag: Vitlöksräkor 6 SP / 5 PP plus ris
Onsdag: Kassler i ugn med ananas 5 SP plus ris
Torsdag: Purjo- och lövbiffsgryta 4 SP plus ris
Fredag: Kyckling i ugn med färskoströra 7 SP
Lördag: Fiskgratäng med spenat och pinjenötter 7 SP / 7 PP plus ris
Söndag: Pasta med krämig spenatsås 2 SP / 2 PP plus pasta

Nu kör jag! Är ni med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: