lördag 26 november 2016

Decemberutmaningen!

Förra året i december gick jag "all in" med träningen och motion. Det fanns gott och tid för träning och promenader, maten var det där emot lite sisådär med pga julborden mm som vi testade. Jag försökte ha hyfsad koll på maten, så gott det gick, och var superdisciplinerad med träningen. Resultatet var bara ett kilo på vågen men jag blev betydligt slankare. I år är det samma sak, mycket halvdålig mat - men gott om tid för träning. Så nu kör jag igen!

From imorrn har jag mer tid igen. Nästan alla pressträffar är över, det är bara ett par julbord kvar och sen är det iofs jul och allt vad det innebär - men tid har jag och de allra flesta dagar kommer vi att äta middag tillsammans hemma. Så jag har skrivit in mina träningsdagar i almanackan, tre gånger i veckan är det tänkt att bli. Skriver man in det så är det svårare att komma med ursäkter, iaf för mej.

Planen är densamma som förra året. Det får bli lite som det blir med maten, men träningen och de dagliga hundpromenaderna SKA göras! Det är ca 5 veckor kvar till semestern, så lite ska jag nog hinna fixa till. Utgångsläget är tyvärr sämre än förra året. Då började jag på 60,5 tror jag... den här gången startar jag nog runt 62. Det har gått totalt utför efter bröllopet, nästan 4 kilo upp!

Jag kommer alltså inte att bry mej så mycket om vågen, utan mer på att forma om kroppen. Går jag ner så gör jag och är glad för det. Jag kommer att ta en förebild på måndag och en efterbild någon dag innan semester, så får vi se om det blir någon skillnad. Jag lovar snyggare träningskläder och längre hår  :-)

Jag får alltså mer tid i advent, många av er andra har det tvärtom. Men oavsett när jag får mer tid, så brukar jag satsa på kroppen så fort tid ges. Min lediga tid och mina semestrar ger jag till min kropp och jag mår alltid lika bra när jag gör det. Så ni kan räkna med att träningskläderna åker med till Egypten också, vi har ju gym på hotellet! Så de där 4 kilona ska nog vara borta till våren igen och sen testar jag att ta ett par till. Går det så går det!

Bilden här uppe är som ni förstår inte alls aktuell längre. Nästa vecka får ni se hur utgångsläget är den här gången... Å i januari får vi se hur det gick! Hänger ni på? Eller har ni någon egen utmaning?

1 kommentar:

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: