fredag 7 oktober 2016

84 taggade brudar!

God morgon från Mallorca!
Jag har länge varit nyfiken på sk träningsresor eller kanske ett mer korrekt ord är temaresor? Även om det är träning involverat så är det en massa annat innehåll också... Resan jag är på just nu är 4Goods Solskensresa som innehåller yoga, träning, föreläsningar och en massa annat.

Jag har förstås fördomar och förväntningar som alla andra och var väldigt nyfiken på mina medresenärer. Jag har iofs varit på några 4Good-kvällar och har lite koll på publiken där, det borde ju vara något liknande här... Men det kunde ju lika gärna vara 84 vältränade träningsfreak... och då skulle jag definitivt inte passa in!

Jag träffade Sofia vid incheckningen på Arlanda, en himla mysig tjej något yngre än jag själv. Vi klev på ett försenat plan och fick platser långt ifrån varandra, så inte förrn i Dusseldorf fick vi tillfälle att prata med varandra ordentligt. Sofia skulle kunna vara affischnamn för 4Good, glad, generös, öppen och ödmjuk. Ett himla bra resesällskap!

Efter lite mer förseningar kom vi slutligen fram till Palma och där träffade vi Elisabeth från Göteborg, som precis som Sofia var en glad prick med ett stort intagande leende. Tillsammans tog vi taxi till Hotel Feliz som bara ligger några minuter från flygplatsen. Här väntade Ulrika som tog emot oss med öppna armar, vi fick våra nycklar och installerade oss. Jag brukar börja med att kolla in balkongen och utsikten, det gjorde jag även den här gången.

Precis innan vi landade hade det tydligen kommit ett mindre skyfall och det var lite blött på balkongen. När jag ställde fötterna på parkettgolvet var det som benen på en nyfödd giraff... de gled åt varsitt håll och jag föll pladask på golvet. Där låg jag ett kort ögonblick, ni vet den där stunden då man funderar på om något enda ben i kroppen höll för smällen. Men det kändes ok, så jag samlade ihop benen och tog mej upp lite lätt mörbultad. Jag trodde jag skulle ha jordens blåmärken på höger höft idag, men det syns ingenting. Varning för blöta fötter på trägolv alltså!

Sofia och jag tog en lite promenad längs hamnen innan vi bytte om och gjorde oss redo för kvällens välkomstmiddag. Nu fick jag träffa merparten av de 84 medresenärerna och de var alla trevliga, glada och öppna kvinnor i alla åldrar. Några fler strax under 40 än över 50 kanske man kan säga... och nästan alla reste utan sällskap. Här kommer alltså många nya kontakter att skapas och i bästa fall en himla massa nya vänskaper uppstå. Precis 4Goods filosofi; nätverkande och vänskap när den är som bäst!

Middagen var helt fantastisk! Kocken Per kan konsten att grilla räkor! Tyvärr tyckte alla andra också det, så de tog slut rätt snabbt. Jag kunde alltså inte äta tills jag skämdes  :-)

Nu ska jag ta mej upp till en park där större delen av gänget gör morgonyoga, jag ska ta lite bilder innan det blir frukost. Sen blir det föreläsningar och cirkelträning med PT. Solen skiner och det är runt 20 grader, det är såååå skönt!!!

Gör en fin fredag och häng med på instagram (marlenerinda), för fina bilder från Mallorca!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: