måndag 12 september 2016

Veckomatsedel V36

Sommaren kom tillbaka några dagar, så härligt! Tyvärr har jag haft häcken full och inte riktigt kunnat sitta ute och njuta av solen, men jag är ändå glad att det är lite varmare igen. Det gör så mycket för humöret!

Förra veckan var en total katastrof! Med teaterbesök nästan varje kväll var det mycket snabbmat, sena kvällar och dåligt med sömn. Som grädde på moset fick jag hem en hel låda med nytt godis från Cloetta... jag som är en godisråtta utan like!!! Såklart blev det plus på vågen, det kunde lixom inte bli annat.

Denna vecka är också med flera teaterkvällar och en del snabbmat, men sen ska jag köra upp på banan igen och göra bättre val. Jag sköter träningen och tar runt 15 000 steg om dagen, så jag har ju inte tappat kontrollen helt. Jag vet hur man fortsätter framåt på rätt väg efter en sämre period, inget konstigt med det eller idé att gräma sej för mycket. Så är mitt liv!

Här är iaf veckans matsedel, jag följer den så gott det går  :-)

Måndag: Pasta med krämig spenatsås 2SP/2PP plus pasta
Tisdag: Krämig fiskgratäng med räkor fr 4 SP plus potatis
Onsdag: Kassler och ananas i ugn 5 SP plus ris
Torsdag: Parmesangratinerad kyckling 5 SP plus ris
Fredag: Skink och svamppaj (mager) 9 SP
Lördag: Vegetarisk moussaka 6 SP/6PP
Söndag: Köttgryta med ris 3 SP plus ris

Åsså en liten höstbonus: Plommonkaka! 18 SP för hela formen!

Ha en riktigt fin vecka och njut av den utlovade solen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: