måndag 26 september 2016

Veckomatsedel v 38 - bra matlådemat!

Som ni kanske vet så tycker jag inte så där jättemycket om att laga mat. Jag kan, men tycker det är ganska tråkigt... jag tycker det är ganska tråkigt att äta också faktiskt... särskilt på vardagarna när jag ska äta lunch ensam hemma. Då gör jag oftast något enkelt eller tar fram en färdig matlåda ur frysen.

Jag tror att det finns en och annan som är som jag, eller? Om inte annat så är det jättepraktiskt att ha färdiga matlådor i frysen och plocka fram när man har bråttom, slut på idéer eller som lunchlåda till jobbet. Därför är veckans matsedel helt och hållet med maträtter som passar bra för matlådor! Himla bra va?!

De flesta recept är för 4 portioner, men gör dubbel sats och frys in, så har ni matlådor ett tag framöver. Mycket ris blire... men men...

Måndag: Vitlöksräkor med ris 6 SP / 5PP plus ris
Tisdag: Kassler i ugn med broccoli 5 SP plus ris
Onsdag: Vegetarisk Moussaka 6 SP / 6 PP
Torsdag: Kycklingcurrygryta 3 SP plus ris
Fredag: Krämig fiskgratäng med räkor fr 4 SP plus potatis
Lördag: Köttgryta med ris 3 SP plus ris
Söndag: Spagetti med kasslersås 5 SP / 6 PP plus pasta

Köttgrytan går enkelt att göra vegetarisk genom att använda Oumph, Chilin funkar perfekt med vegetarisk köttfärs eller sojafärs. Så kommer ni rejält ner i SP också  :-)

Ha en fin vecka!


1 kommentar:

  1. Tack så jättemycket för alla dina veckomenyer, är inne i en fas då fantasin tryter...
    Kram på dig från Lena

    SvaraRadera

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: