tisdag 20 september 2016

Avskyr nytt!

Är det bara jag som inte gillar nya grejer? Jag drar mej för att köpa nya tekniska prylar, ladda ner program och appar för att jag helt enkelt inte orkar lära mej dem! Är jag verkligen ensam om det?

Jag fick en ny telefon av Martin i bröllopspresent, tack och lov var det en likadan som jag hade innan och inte mycket att lära om. Men så installerade han en liten svart låda till tv´n och nu kan jag bara titta på grundutbudet - de andra kanalerna vet jag inte hur man får fram. Jag klarar en av fjärrkontrollerna, den vanliga till tv´n - de andra vet jag inte ens hur många de är eller vad de går till...

Min fina kamera har en grundinställning som jag nästan alltid använder och som tack och lov ger bra bilder. Den har egentligen en massa finesser, men börjar jag utforska den så vet jag inte hur jag kommer tillbaka till grundinställningen igen...

Å nu har vi alltså ändrat portal och utseende på Du i Fokus... så länge jag skriver funkar allt bra, men sen ska det ju in bilder också... de hamnar inte där jag vill och blir inte i den storlek jag vill heller... Det går bra så länge det bara ska vara en visningsbild överst, men ska det in bilder i själva texten går det åt skogen. Det blir helt enkelt skitfult!

Å då blir jag bara så trött. När jag inte förstår hur jag ska göra orkar jag inte ens testa runt särskilt mycket. Jag försöker några gånger, sen ger jag upp och väntar på att Martin kan hjälpa mej. Så är det oavsett vad det gäller, går det inte på första, andra eller tredje försöket - så ger jag upp. Fortsätter jag blir jag bara förbaskad och då blir jag supertrött och kroppen säger ifrån. Hjärnan funkar inte när det gäller nya saker verkar det som - den vill inte ta in nytt.

Så nu sitter jag här, sur på mej själv som inte fattar något och med ett skitfult inlägg... jaja, det är ju ett i-landsproblem... men ett ganska surt sånt! Är det bara jag som är så här? Som vill ha mina gamla vanliga grejer och inte uppdatera mej alls. Invant är bra och bekvämt, jag gillar det!

1 kommentar:

  1. här har vi en till. Jag är en riktig teknofob. Sedan gör det inte saken att mannen är likadan. suck.
    kramisen

    SvaraRadera

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: