onsdag 24 augusti 2016

Nya resa bokad!!!

Port Ghalib - Vingresor
Jag älskar att ha något att se fram emot och det får gärna vara en resa till värmen. Förra veckan var bedrövlig vädermässigt och jag halkade direkt ner i botten av skorna när värken satte igång. Jag avskyr verkligen väderomslag, jag får så förbaskat ont!

Hösten är lång och vintern är kall och jobbig. Martin vet hur illa jag mår och började titta lite på resor över nyår. Hur mysigt jag än tycker det är att fira nyår i värmen, så insåg vi rätt snabbt att resorna direkt efter nyår är ungefär 5000 billigare... så vi tog ett snack. Att betala mer, åka över nyår och hinna hem till Formex eller betala mindre, åka efter nyår och missa Formex... det blev det senare alternativet. Så viktig är inte en inredningsmässa, även om den är intressant.

Vad blev det då? Efter att ha gått igenom varenda resebolag och nästan varenda resmål så hamnade vi i Egypten! Vi har varit där förr och älskar det, men vi har inte varit i Port Ghalib som det nu blir. Kraven för oss var att det skulle vara hyfsat kort flygresa, minst "sverigesommarvarmt", minimal tidsskillnad och enkelt! Ving hade tillsammans med Ica ett suveränt erbjudande med ett schysst hotell, både strand och pool, havsutsikt och all-inclusive för strax under 7000 per person. Om vi skippat havsutsikten hade det blivit ännu billigare...

Det är svårt att inte boka Gambia, vi vill ju allra helst åka dit. Men då blir det ingen riktig avkoppling eftersom många vill träffa oss, vi förväntas ha med oss massa saker och alla känner oss och "ska bara prata lite"... Det kan innebära ett litet samtal på någon timma... Så för att verkligen koppla av så måste vi åka någon helt annanstans tyvärr. Jag har länge velat åka längre ner i Egypten för att utforska Luxor och Abu Simbel lite närmare, nu kan vi göra det!

Så även om vi nyligen kom hem från en fantastisk resa, har vi nu en ny att se fram emot. 133 dagar kvar till avresa bara  :-)

1 kommentar:

  1. Egypten är kanon och jag skulle gärna åka dit igen. Men jag känner en viss oro för det politiska läget och attentat. Man samtidigt så kan allt hända var som helst!

    SvaraRadera

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: