måndag 15 augusti 2016

Matsedel vecka 33

Då är de allra flesta av oss tillbaka efter semestern, i bästa fall ordentligt utvilade.

Här är vi helt slut, trots en lång härlig och otroligt rolig ledighet. Det tar på krafterna att gifta sej, åka på bröllopsresa och sedan ha bröllopsfest. Det känns som vi haft bröllop i tre veckor! Det har varit helt fantastiskt, men nu är vi trötta! Och väldigt lyckliga förstås  :-)

Imorrn kör vi upp på banan på riktigt igen. Maten styrs upp med rätter runt 5-6 SP plus tillbehör. Jag är på min målvikt, men vill komma tillbaka till mina Guldrutiner som jag haft så många år nu och mår bäst av. Jag tänkte också se om jag faktiskt kan nå min drömvikt någon gång, det återstår att se.

Här är veckans meny:

Måndag: Pasta med laxsås 6 SP plus pasta
Tisdag: Färsspett med raita 6 SP plus tillbehör
Onsdag: Kassler och ananas i ugn 5 SP plus ris
Torsdag: Vitlöksräkor med ris 6 SP plus ris
Fredag: Vegetarisk moussaka 6 SP
Lördag: Grillkryddad kyckling i ugn 6 SP
Söndag: Filé i dragon- och senapssås 4 SP plus ris

En liten lyx till helgen: Lätt Äppelkaka 13 SP för hela kakan!

Jag är superpeppad! Är du?


1 kommentar:

  1. Hej. Jag fattar inte det där med sp utom att det har med viktväktarna att göra.
    Nä jag lagar det jag blir intresserad av från din matsedel bara för att recepten är lätta att följa, inspirerande bilder och främst för att det är så rackarns gott. Tack för att du lägger upp matsedeln varje vecka från mig o gubben som älskar dina matförslag. Kram

    SvaraRadera

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: