lördag 2 april 2016

Enklaste vegowrapsen!

Som de flesta av er vet så är i matlagning inte min favoritsyssla. Jag vill ha det enkelt, snabbt och gott! En av mina paradrätter och favoritluncher är wraps. Innehållet varieras efter det som finns i kylen. Igår gjorde jag en vegetarisk wrap med tacosmak, jättegod!

En portion

2 tortillabröd
1 grillad filé från Hälsans Kök
1 tsk smör till stekpannan
1/2 tsk tacokrydda - hemmagjord. Recept HÄR!
Sallad valfri mängd
Tomat valfri mängd
Lök valfri mängd
1 msk riven ost 10%
40 gr Turkisk Yoghurt 3,5%

Jag brukar steka filén hel, krydda den med tacokrydda och sedan skära den i bitar. Fördela den jämt över de två bröden, eller spara in fyra SP och ta bara ett bröd. Lägg på grönsaker av valfri sort och valfri mängd. Ringla över yoghurten och strö över osten. Klart!

Två fyllda bröd blir 13 SP, väljer du att ta hela fyllningen på ett bröd blir det 9 SP.
Enkelt, snabbt och gott!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: