söndag 29 mars 2015

Testat muggkaka!

Idag känns allt mycket bättre och det är precis så jag är, ena dagen är allt nattsvart och nästa är det mesta helt ok igen. Ungefär en dag i kvartalet trillar jag ner rejält i nåt slags hål och behöver hjälp att klättra upp igen. Förr var det betydligt oftare...

Jag satt och jobbade nästan hela dagen igår och fick massor gjort. Nu har jag inte längre panik för en massa jag legat efter med. Det mesta är skrivet och kan läggas ut i magasinet vart efter. Just idag har vi en supergrej ute som alla borde ha hemma.

Så idag när jag vaknade var jag betydligt lugnare. Hela gårdagen sprang jag och kissade stup in kvarten också, så vågen var ett kilo snällare idag. Men det är morgondagens vägning som gäller... Helt klart är iaf att jag haft massor med vätska i kroppen som nu håller på att försvinna. Så det ska iaf inte bli 2 kg plus som jag först befarade.

Morgonen började iaf med en löptur på bandet. Det blev inga 7 km idag, men väl drygt 5. Konstigt det där att jag blir besviken på mej själv för att jag inte orkade lika långt som i tisdag, istället för att bli stolt över att jag faktiskt sprang alls... Jag är min värsta mobbare, så är det bara och det måste ändras!

För att pigga upp oss lite så testade vi att göra mugg-kaka idag. Vi hittade ett recept som såg både enkelt, gott och relativt billigt ut. Billigt i PP alltså. Å det blev faktiskt helt ok, en bra frukost eller som mellanmål. Här är receptet, en mugg är 7 PP. Kanske inte jättebilligt, men ändå...



1 ägg
1/2 banan
1 dl havregryn
4-5 hallon
1/2 tsk bakpulver
1 tsk kokosfett eller smör

Gör så här
Vispa/mosa ihop eller mixa ihop ägg, banan och havregrynen + bakpulvret.
Häll blandningen i en smord (med kokosfett eller smör) mugg som tål mikro.
Toppa med hallon eller jordgubbar och kör i mikron i 90 sekunder.

Nu ska vi snygga till oss och fira min Farmor som fyller 95 år idag. Men det kommer hon inte ihåg och fattar förmodligen inte varför vi kommer eller vilka vi är heller... sorgligt men sant. Å sen ska vi äta middag hos mina föräldrar, innan det bär av hemåt för att ta tag i den där dammsugningen som jag vill ha gjort innan nästa vecka tar vid. Imorrn är det vägning...

1 kommentar:

  1. Mugg kaka var något helt nytt för mig. Kul.
    Hoppas att du mår lite bättre.
    stor kramis från Götet

    SvaraRadera

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: