torsdag 8 januari 2015

Fy så äckligt!!!

Ska precis öppna dörren och släppa ut pälsbollen i trädgården. Då ser jag den... en GIGANTISK råtta! På min altan!

Nog för att vi haft småmöss i garaget som vi utrotat med fällor under hösten. Men en råtta i den här storleken har jag nog aldrig sett i Sverige förut. Jag skarvar inte om jag säger att den var 20 cm utan svansen inräknad. En riktigt äcklig kloakråtta.

Så vad gör jag då? Drar fram mobilen för att ha bevis såklart! Sen säger jag till Baileys att hoppa upp på stolen brevid dörren så han ska se den. Jag ber honom skälla en gång och det räcker för att råttan ska springa iväg. Sen släpper jag ut hunden som är helt galen, han ser till att råttan springer långt bort.

Å sen letar jag fram försäkringsbeviset på hemförsäkringen, ringer Anticimex som lovar att komma hit på tisdag och kolla läget. Så får vi hoppas att det inte ligger 27 ungar under altan eller i närheten... Jag vill INTE ha råttinvasion och få alla mina saker förstörda. Därför ska jag ta pälsbollen på en promenad och se om några grannar är hemma och be dem ha extra koll. Jag ska skicka ett mail till allihopa också och berätta vad jag sett. Möss är en sak, gigantiska råttor är en helt annan!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: