torsdag 17 april 2014

Så arg att man skakar!

Det finaste jag har...
Ni vet när man blir så där arg att man hittar exakt de rätta orden och är så förbannad att man skakar och mår illa. Precis så arg var jag nu på kvällskvisten och nu är jag helt slut.

Jag blir väldigt sällan riktigt arg, det har hänt kanske fem gånger under hela mitt vuxna liv. Men ger man sej på mej eller min familj och jag vet att jag har rätten på min sida, då jäklar!!! Den här gången var det så och den här gången fick jag nog. Allt började egentligen för två år sedan när ena sonen råkade i trubbel och sedan dess har det trasslat från och till.

De senaste dagarna har min magkänsla sagt mej att något inte står rätt till och idag tog magkänslan över helt och jag började gräva lite i olika saker och dra lite i olika trådar och då föll en massa skit över mej. Skit som inte kunde vänta, det var bara att ta sej i kragen och kontakta lite folk som hade med saken att göra.

Å snart hade jag personen framför mej som ställt till med allt. En ung människa som håller på att förstöra livet för en annan ung människa; min son!!! I såna fall är jag fel människa att bråka med och det visade jag idag. Under en period av kanske fem minuter skällde jag ut personen efter noter så hela grannskapet hörde antar jag. Tyvärr var inte föräldrarna hemma, jag hade gärna pratat med dem också och berättat vad deras ögonsten ställt till med. Jag har hotat med polisanmälan för allt som är gjort om h*n tar minsta lilla kontakt igen. Och jag har på fötterna för att få personen fälld på flera punkter.

Efter urladdningen åkte jag och berättade allt för sonen. Hans reaktion håller jag för mej själv... men jag var noga med att poängtera att jag gjorde detta av kärlek och för hans skull. Det finns inget viktigare i mitt liv än mina barn och jag skulle slåss mot hungriga lejon för deras skull. Det finns inget jag inte skulle göra för att rädda dem, så är det bara och det har jag också fått göra några gånger.

Just nu fryser jag och är helt slut. Jag har haft en rejäl urladdning och gjort det enda jag kan göra. Nu får vi se vad som händer, men jag hoppas att detta är ur världen nu. Men är det inte det, så får jag göra det som krävs igen. Men jag undrar hur många kalorier man gör av med vid en sån här urladdning? Jag fryser så jag nästan skakar trots att jag sitter under en filt, får nog värma riskudden också.

Usch! Jag tycker inte om att bli så här arg. Det är lixom emot mina principer och allt jag står för. Man ska inte låta korkade människor ta över ens liv och humör och förstöra livet för en. Men när de gör det så måste man ju säga stopp. Nu har jag gjort det och hoppas att det räcker. Nu behöver jag inte ens bli irriterad på flera månader...


15 kommentarer:

  1. Usch så jobbigt men jag förstår dig till 100%. För sina barn blir man en lejoninna - så är det bara!
    Kram Jannike

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch ja!
      Jag är fortfarande helt slut, trots att detta hände igår...

      Radera
  2. Du gjorde vad vilken mamma som helst skulle göra för sina barn. Du är en bra mamma och pojkarna har fått en bra uppfostran av er, de är så himla fina :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Tyvärr gör inte vilken annan mamma som helst så... det finns många som inte bryr sej.

      Radera
  3. Usch vad jobbigt. Vet precis hur det är när man blir så där arg. KRAM på dig. Hoppas det löser sig nu.

    SvaraRadera
  4. Bra att du markerar och fräser ifrån, tror dina barn är dig evigt tacksamma!
    Jag har också haft mina urlösningar där jag blivit lejon, men läääääängesen, numera är de de som får ha kollen på sina kycklingar. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det fanns lixom inget annat alternativ den här gången...

      Radera
  5. 100% mamma. Det är bra att du tar tag i skiten. han kommer att tacka dig senare. Kram

    SvaraRadera
  6. Känner igen det där - jag tvekar inte heller att ta tag i saker som drabbar mina barn. Tror faktiskt det är en mamma-grej, jag har tyvärr inte hört att det är lika vanligt att pappor reagerar så här. Det är vår moderliga instinkt som talar.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min pappa var den som tog tag i saker hemma hos oss, så det finns faktiskt en och annan pappa som också fräser ifrån :-)

      Radera
  7. Bra gjort!! Det skulle vilken mamma som helst ha gjort <3 vet ju inte hela hostorien men något gjorde dig ju ruskigt arg..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Tyvärr skulle ju inte vilken mamma som helst gjort det - då hade vi nog inte stått här... Tar man inte hand om sin egen unge så får andra göra det och det var så det blev här. Hade varje förälder satt gränser, älskat innerligt och verkligen varit förälder så hade vi inte haft alla dessa gränslösa ungar som finns idag.

      Radera
  8. Förstår dig.
    Man gör verkligen allt för sina barn.
    Jag hade också blivit skitföbannad

    SvaraRadera

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: