fredag 11 oktober 2013

Vi har fått barn!

Vissa får sina barn genom storken, vi får dem via kommunen... för så är det! Idag blev vi uppringda och "erbjudna" en liten parvel som behöver en fristad då och då. Jag var i Tingsrätten, så det var Martin som tog emot samtalet och fick veta alla detaljer. När jag fick paus ringde jag upp honom och även jag fick veta allt om vår tilltänkte extraunge.

Å efter vad vi fick veta så kommer han att passa in helt perfekt hos oss! För så mycket kan jag säga; att det är en han och att han är i förskoleåldern. Precis som vi önskade! Han kommer att kallas för Minior här i bloggen och det är allt ni kommer att få veta om honom. Vad vi gör kan jag berätta, men han kommer inte att vara med på några bilder, iaf inte med sitt ansikte.

Nästa steg är att träffas, den första träffen blir hemma hos oss med hela pojkens familj och soc och sen ska vi ses igen utan soc. Så får vi se om familjen tycker det känns ok och godkänner oss. Jag har en känsla av att Baileys kommer att sköta den delen åt oss  :-)

När jag skrev om detta på Facebook fick vi en kommentar som sa "Ni är underbara och galna på samma gång". Jag vet inte hur man ska tolka det riktigt, men jag tar det som en komplimang. När Martin berättade om honom kände jag direkt att han är vår unge och att det är honom vi väntat på. Han finns redan i mitt hjärta och jag vill direkt börja hitta på grejer med honom. Jag skickade sms till Junior och berättade att han blivit storebror och tillbaka kom ett "Jättekul" och en glad smiley. Senior tar det för vad det är... han är sån. Baileys kommer att bli överförtjust att få någon att leka med och sova hos och Martin är nog nästan lika förväntansfull som jag tror jag.

Det här var en prefekt dag att få beskedet på. Hela dagen har tillbringats med ytterligare en vårdnadstvist i tingsrätten och idag var det en skitig sådan. Det här beskedet underlättade faktiskt hela min dag och även för de jag andra som jag satt med under dagen.

Nu är bollen i rullning på riktigt! Nu ska vi bara träffas, så får vi se vad som händer. Håll nu tummarna för att familjen ska gilla oss  :-)


7 kommentarer:

  1. Vad härligt! Grattis! Detta kommer att gå vägen, det blir perfekt! Ni är ju som gjorda att "ta hand om", hjärtat på rätta stället lixom. ♥

    SvaraRadera
  2. Åh grattis, så härlig det låter. Ni har stora välfyllda hjärtan av kärlek och ömhet <3 Kram Jess

    SvaraRadera
  3. Oj vad jag är imponerad av ert engagemang!
    Ni är, precis som jess säger; underbara!! <3

    Kram
    Stoffe

    SvaraRadera
  4. vad kul grattis och hoppas att minior väljer er :)

    Har flyttat min blog nu till http://rothvoss.se en del jobb återstår men känns redan som jag gjorde ett bra val.

    SvaraRadera

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: