söndag 5 maj 2013

Stora Bloggdagen!

Malenami, Add Simplicity och Made By Mary var dagens stora behållning! Men jag tar det från början....

Vaknade ganska tidigt och gjorde mej iordning. Kläderna hade ju Junior och Mandisen redan bestämt, så det var bara att dra på sej dem, käka frukost och invänta ungdomarna. Junior och Mandisen skulle nämligen följa med in till stan för lite andra ärenden och samtidigt ta en lunch med mej  :-)

Vi klev av pendeltåget på Stockholm Södra och gick mot Skanstull. Vi hade redan bestämt att Subway var målet och hittade ett brevid restaurang Vapiano där killarnas kusin jobbar. Vi köpte våra mackor och började äta och då börjar Mandisen säga "är inte det där...?" Å där står helt plötsligt kusinen! Kul kul! Det var hennes lediga dag, så det var en total överraskning för både henne och oss att vi skulle ses.

Vi åt upp våra mackor och ungdomarna gick åt ett håll och jag åt ett annat. Nu var målet Clarion Hotell! På väg upp från foajén såg jag Regina Lund sitta i en soffa väl involverad i ett samtal med någon. Kanske ett affärsmöte? Det gick en strid ström av kvinnor mot övervåningen så jag hängde på... och hittade faktiskt rätt på en gång!

Vi välkomnades av Jannice och första talare ut var Malena Björndal som har Finlands största blogg. Hon berättade hur hennes blogg växt och gav oss sina bästa tips. En supermysig människa som är en naturbegåvning med kameran i handen. Sen fortsatte Jannice Wistrand och berättade om inredning och Feng Shui, kanske inte mitt favoritämne... men lite intressant var det. Och efter det fick vi lyssna till Maria Strömbergs berättelse om sitt liv och hur hinder aldrig får stoppa en för att nå sina drömmar. Jag kände igen mej otroligt mycket i nästan allt hon sa. Just det här att man får hitta vägar runt problemen istället för att stoppas av dem... det är viktigt!

Mellan föredragen var det utlottningar och jag vann ett armband från Little.U. Sponsorerna var många och vinsterna fina. Visst hade jag önskat något annat, kanske lite mer användbart... men nu fick jag ett armband och är glad för det. Å nog är man bortskämd efter alla event man varit på... när vi fick goodiebagen såg den väldigt liten ut... men det var bra grejer i den; en shaker med pulver av olika slag, en kräm från Vichy, två magasin, lite hudvårdsgrejer och lite annat smått och gott. Ni ser själva på bilden längst upp till höger.

Sen var det många som gick medan vi som skulle stanna och äta middagen satte oss i baren. Jag satte mej först hos två tjejer som jag snabbt lämnade eftersom de bara fortsatte att prata med varandra. Istället tog jag plats hos ett större gäng som pratade ivrigt och där passade jag bättre in. Det kom fler och fler och när middagen serverades hade vi knappt tid att äta.

Maten var god och samtalen många, men det fattades något. Jag hade önskat att arrangören haft något mer under eller efter middagen. En utlottning eller nåt som samlade ihop oss igen. Nu splittrades alla och gick åt olika håll och blandades snabbt med de andra på hotellet (som bla Norska Hockeylandslaget). Så när jag såg att folk började bryta upp ringde jag till Martin och bad honom hämta mej. Det kändes lite snöpligt, men men...

Det var en helt annan grej att vara på event för bloggare och inte specifikt för mammabloggare. Att flera kom fram och frågade hur jag mådde efter operationen är ett bevis för att de läser (eller iaf läst) min blogg och känner igen mej. Kul, läskigt och fascinerande  :-)

Jag fick iaf flera nya trevliga kontakter som jag helt säkert kommer att prata med och träffa fler gånger. Bara en sån sak gör vart endaste evenemang värt att gå på! Nya människor i mitt liv är alltid välkomna och berikande. Tycker jag iallafall! Jag fick tips/order om att skaffa Instagram, så det har jag gjort nu. Följ mej gärna på Instagram på marlenerinda eller på Twitter med samma namn, eller klicka på knapparna uppe till höger.

Nästa event är om två veckor, det ser jag väldigt mycket fram emot!


7 kommentarer:

  1. Verkar som du haft en riktigt bra lördag!

    SvaraRadera
  2. Visst var det en härlig dag! Roligt att träffa dig och jag kommer absolut att "titta in! hos dig igen.

    Hälsar Karin/Pysselbolaget

    SvaraRadera
  3. Tycker också dagen var helt okej men jag känner mig nog mer hemma bland bloggare som jag känner igen på bloggnamnen.. kände att jag saknade det här att gå och kolla på lite utställare. Jag tycker det är lättare att börja prata med folk då än när det redan står färdiga grupper runt ett bord och fikar.

    Var det mycket god mat?

    SvaraRadera

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: