torsdag 14 februari 2013

En helt vanlig hjärtedag

Idag är det Alla Hjärtans Dag, det märks tydligt på alla reklam och går inte att missa. Det kanske låter klyschigt, men för mej är faktiskt alla dagar Hjärtedagar. Jag trivs otroligt bra med mitt liv och försöker att ta tillvara varje dag och göra något särskilt av den. Att idag är en särskild dag kommer inte att uppmärksammans något särskilt, mer än att jag skriver om det.

Fast Martin fick faktiskt en present... När jag var på Te-huset förra veckan fick jag Kärlekste. Jordgubbarna i teet var i form av små hjärtan och eftersom Martin älskar jordgubbar (och mej!) så tyckte jag att teet passade honom så himla bra att han skulle få det idag.

Jag ser på alla ingredienser i mitt liv som pusselbitar. Mitt stora pussel fylls med perfekta bitar i form av mina barn, Martin, våra föräldrar, Baileys, vårt hus, våra resor, våra vänner och allt annat som jag tycker om. Alla passar in i vårt pussel, varje bit är unik men passar perfekt. Mitt pussel har väldigt många bitar, så det är många som får plats där :-)

Ha en bra dag; idag, imorgon, för alltid!


4 kommentarer:

  1. Jag hade bara en pusselbit, ja vi var ju två, förstås, men det är riktigt, jag hade nog ett pusselhjärta när jag hade min stora familj därhemma, och fadern valde att gå ur pusslet för han passade aldrig in där.
    Tusen hjärtan till dig, Marlene! önskar en mycket uppsnofsad Gerd Flärd♥

    SvaraRadera
  2. Klokt och vackert skrivet.
    Ha en fin alla hjärtans dag
    Kram

    SvaraRadera

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: