torsdag 1 november 2012

Nåt för Vivi Linde?

Här hemma har vi haft ett "husspöke" sedan några år tillbaka. Det var när min bästa kompis dog som det började hända mysko grejer här hemma och alla konstiga händelser döptes därför till Spöket Eva. Det har vart persienner som åkt upp och ner, alla samtidigt... steg som hörts... saker som bytt plats och en massa annat. Sånt som vi försökt hitta en förklaring på, men hur vi än sökt så har vi inte hittat någon.

Här om dagen var det dax igen. Senior satt i sitt rum, jag var ute med hunden. När jag kommer in hör jag att torktumlaren är påslagen och snurrar för fullt. Jag tänker att Senior fått ett "aha-moment" och kört en tvätt och nu tumlar den. Så jag öppnar hans dörr och får hans uppmärksamhet (han sitter med hörlurar på vid datorn) och säger förvånat att det var ju bra att han skött tvätten. Han tittar MYCKET förvånad på mej och säger "vaddå?" Ja, säger jag, tumlaren är ju igång så du har tydligen fixat nåt i tvättstugan. Nä, säger han, jag har suttit här hela tiden och inte ens varit åt tvättstugans håll...

Vi går dit och tittar och ser en TOM torktumlare snurra för fullt. Vi har en sån där gammal tumlare där man måste låsa luckan, vrida på ett vred och trycka på en knapp. Inget som göra av sej själv alltså... förrän nu... Senior vänder och vrider på maskinen för att hitta en förklaring, men får som vanligt ge upp. Spöket Eva har tydligen busat med oss igen. Hon kanske tyckte det var dax för oss att tvätta eller nåt.. och hur rätt hade hon inte  :-)

Så igår tittade jag på TV4 Play; Livet på andra sidan. Där tre olika medium berättar om sitt arbete och man får se både hur de jobbar och hur deras klienter upplever det. Vivi Linde var en av dem, ganska ung och "ärtig" för att jobba som häxa :-)  Jag undrar vad hon skulle känna för energier om hon kom hit. Hon skulle nog få fullt upp kan jag tänka mej, här händer ju alltid nåt lixom. Så här får du en stående inbjudan Vivi, om du har vägarna förbi Tumba. Här händer spännande grejer, det är bara att börja känna in  :-)


9 kommentarer:

  1. Sv: Eller hur .. Men dom roade i vart fall mig.
    Han lät så bitter så jag kunde inte låta bli att vara så fantastiskt övertrevlig :)

    SvaraRadera
  2. Hahahaha underbart!! Vi har ju oxå en som "pysslar" runt här hos oss... Men det har varit ganska lungt sen jag skällde ut "den" efter noter.. den hade gått lite över alla gränser och gjort en sak som INTE var ok!!
    Men igår så hade jag startat tvättmaskinen på ett visst program... och den startade som vanligt men sen helt plötsligt så slutade den... jag gick in i tvättstugan och kollade.. gissa vad?? Tvättmaskinen hade "bytt" program och stod nu stilla :)
    Ingen av barnen hade varit inne i tvättstugan så ... ja... :)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ditt spöke kanske också tycker att du tvättar för mycket...?

      Radera
  3. Jag har också haft lite mirakel här hemma. Mångt och mycket har en naturlig förklaring, men vem vet?
    Såg iaf programmet, och häxor - dom är sannerligen inte fula, rätt så attraktiva faktiskt, och dom behöver ju inte brännas på bål längre, det är inne med andligt och väsen. ;)

    SvaraRadera
  4. Svar: Kom in och titta på bilden en extra gång, titta på barnets huvud....

    Dina glasögon är jättfina..

    Spöken har jag med här hemma, just nu är det lugnt men periodvis har det varit så illa att jag bett dom dra åt skogen, hi hi hi...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mitt spöke kommer inte så ofta så att jag behöver skälla på henne, hon får gärna vara här.

      Radera
  5. Åh spännande! :)
    Vi har oxå en som finns omkring oss men jag har inte fått reda på vem det är (än).
    Det är mkt nere hos min stora pojke, dörren öppnas o det knackar på i tid o otid. Vi har en walkietalkie mellan våra hus o den ringer o plingar när den känner för det - trots att inga batt är i ibland! :D
    Jag har alltid ngn med mig, jag har (tyvärr) gåvan efter min mamma som var ett av mellansveriges främsta medium. Efter hennes bortgång så blev det starkar hos mig. Inte alltid kul att ha, jobbigt att bara VETA att saker kommer att ske, o få andra att förstå det. Frustrerande..... :(
    Men oftast ger det en ngt gott!

    Kram på dig!

    SvaraRadera

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: